Op verkenning in Lissabon 🕯

13 mei 2024 - Lissabon, Portugal

Na alle indrukken van gisteren(en dat waren er wat), hadden we beide heerlijk geslapen in ons knusse hotelletje. Na een rustige start, genoten we van eengoed ontbijt, en besloten omstreeks 9.30 uur Lissabon te gaan verkennen. Ons hotel ligt vlakbij, een prachtig uitzicht punt en hebben daar op te gemakje rondgekeken, en met ons heel veel meer toeristen, die massaal de tuktuk delen. Waar ik soms de kriebels krijg van het drukke Tilburg, is Lissabon helemaal onoverzichtelijk qua verkeer, en alles wat er beweegt en loopt, maar op den duur komt er gewenning. In het kader, van de Pelgrimstocht die op ons wacht, genoten mijn vader en ik van de prachtige huis/muur schilderingen, de imposante kathedralen, en de kerken 🕯. Zo hebben we vandaag ook ons beginpunt(kathedraal) bezocht voor morgen, waar onze reis naar Fatima begint. Daar genoten we van een kop koffie en een Portugese lekkernij pasteis de nata. Na veel te hebben bezichtigd, besloten we nog wat winkeltjes te bekijken, en aansluitend nog ergens te lunchen ( zie foto's) ..Het was tenslotte al 14 uur en de maagjes knorde. Met behulp van de foto's die ik had gemaakt, wisten we de weg naar het hotel terug te vinden( toch handig zo'n fotozoektocht). De straten hier hebben prachtige namen, maar het lijkt allemaal op elkaar 🙈..

Na lieve appjes en berichtjes dat het met mijn konijntje goed gaat,  alle liefdevolle mensen in mijn omgeving die me kracht geven, genieten we nog vd deze avond en gaat morgen het wandelavontuur beginnen. Fijne avond, tot morgen liefs Emilio en Antonio van Hoekos ❤️💚

6 Reacties

  1. Mirjam:
    13 mei 2024
    Geen beter begin dan pastel de nata!
    Morgen goed ontbijten en daar gaan jullie dan.
    Mooie tocht samen
  2. Luc:
    14 mei 2024
    Vandaag begint 't avontuur echt. Veel wandelplezier!
  3. Cees Cleijsen:
    14 mei 2024
    Lekker van de stad Lissabon genoten, lees ik. Emilio en Antonio, veel succes en wandelplezier op je pelgrimsreis.
  4. Anne v d Biggelaar:
    14 mei 2024
    Veel wandelplezier en onderweg goed drinken
  5. Keesje:
    14 mei 2024
    We hebben je vandaag gemist op de tuin Miel. Hoop dat je eerste wandeldag goed is verlopen, en dat het meevalt met de blaren vanavond! Dikke knuffel🤗😘
  6. Annie van Hoek:
    14 mei 2024
    Veel plezier, Emiel en Antonio.