Etappe 4: Azambuja-Santarem(31 km)

17 mei 2024 - Santarém, Portugal

Goedemiddag lieve mensen en volgers, na nog een gezellige avond te hebben op donderdag met onze wandel vriend en vriendin uit Laren, lijken we echt 'oud' in deze dagen. Rond 21 uur gaat het licht uit, en slapen we de klok rond, zo ook nu. Fris en fruitig dachten we aan het ontbijt te verschijnen, maar dit hotelletje deed alleen aan ontbijtjes voor pelgrims. We hadden wat gegeten, maar het hield niet over. Dus nog even langs de kleine supermarkt, want er stond ons toch een lange tocht te wachten. Al snel verlieten we dit kleine en gezellige stadje en kwamen in een prachtig natuurgebied, met de nodige sportatributen waar vader, even aan de gewichten moest sleuren. Na drukke wegen, industrie(het was genoeg) nu tijd voor rust, en vooral een mooie natuur. Vooral genieten van al het moois wat er groeit en bloeit. Even later passeerden we, een klein dorpje, waar we koffie dronken met wat lekkers(€2,80) en ik even knuffelde met een lief hondje( had behoefte aan een knuffel). Na de mooie natuur, kwamen we al snel op witte grindwegen, die ons leidde langs grote percelen, waar tomaten, druiven en andere gewassen werden verbouwd. Velden vol. Waar het weer wederom ideaal was om te wandelen, wind, zon, werden we verrast door kort regenbuitje midden op het land. Geen poncho(🤭) dus even schuilen bij een kleine vliegbasis. Na de korte onderbreking weer door en verder ideaal weer gehad..Verder genoten we van elkaars gezelschap, op tijd een pauze momentje en de rust. Toch heel fijn, zo'n vader/zoon moment. Onderweg werden we geholpen door het bord, met daarop de afstand, die we nog mochten en dat motiveerde. Op een gegeven moment zagen we in de verte, het plaatsje, waar we moesten zijn voor ons hotel. Echter, in Portugal wordt je nog goed omgeleid voordat je bij dat punt bent. Eenmaal, in Santarem mochten we nog een kleine 1,5 km een klim op, stijl en een pittige afsluiting. Eenmaal boven, een leuk en knus plaatsje waar je merkt, dat het zo'n ontzettend vriendelijk volk is, waar wij nog iets van kunnen leren. Na onze vriendin van Google maps te hebben aangezet, zijn we nu bij ons hotel, waar we nog even rusten. Kleine schade bij Emilio, 1 a 2 blaartjes, maar het gevoel van trots en tevredenheid overheerst. Een prachtige 4e etappe, en weer een stap dichterbij de tocht naar Fatima 💚❤️🕯..

Geniet van jullie avond, liefs van ons 💓

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Luc:
    17 mei 2024
    Was weer een mooie dag zo te lezen. Still going strong!
  2. Miranda:
    17 mei 2024
    Mooi verhaal wandeling weer gehad jullie zo te lezen
  3. John van Rijswijk:
    17 mei 2024
    Van alles wat zo en paar blaartjes.
    Na de drukke wegen en industrie ook gelukkig mooie indrukwekkende natuur.
    Hoop op nog veel meer voor jullie.
    Fijn wandelweekend.
  4. Anne v d Biggelaar:
    17 mei 2024
    Toppers jullie wat en kilometers
  5. Mirjam:
    17 mei 2024
    Weer een mooie dag! Die kleine blaartjes goed verzorgen en morgen weer “hoppa” en route!
    Wát een heerlijk avontuur zeg!
  6. Cees Cleijsen:
    18 mei 2024
    wat een toppers en vele kilometers die jullie maken op een dag. Respect, en een mooi avontuur.
  7. Irma en Jan:
    Goed bezig mannen. Geniet verder
  8. Roëlla:
    18 mei 2024
    Fijn verhaal weer om te lezen! Ga zo door toppers!

Jouw reactie